Nie nechceme hovoriť o alkoholizme, ale o pitnom režime, ktorý je taký aktuálny v týchto horúcich dňoch. Zdá sa, že odpoveď na túto otázku je jednoznačná, aj keď sa objavujú názory, že to s pitným režimom nie je také dôležité riešiť.

Opak je pravdou. Voda, nie však iné nápoje, je nevyhnutná nielen v prípade vyššieho výdaja energie pri športe, ale aj pri zvýšenej dehydratácii v dôsledku vysokých teplôt v horúcich letných dňoch.

Zo zdravotného hľadiska je prísun vody pre obličky nevyhnutný, aby boli schopné vyplavovať z tela toxíny. Ak zostávajú toxíny v tele, prejaví sa to aj na pleti a máme aj kozmetický problém. Všeobecne je však dehydratácia organizmu nebezpečná a spôsobuje veľa iných vážnejších problémov.

Čo teda piť?

Vodu, bylinkové a ovocné čaje, nízko mineralizované minerálky.  Tekutiny v jedle, ovocí a podobne sa nerátajú.

Aké množstvo je vhodné piť?

Množstvo vody, ktoré potrebujeme, závisí od klimatických podmienok, v ktorých žijeme, od fyzickej aktivity, od veku, ale aj od nášho zdravotného stavu. Všeobecne sa odporúča vypiť najmene pol litra na každých začatých 15 kíl hmotnosti. Či pijete dostatočne skontrolujete ľahko sledovaním farby moču – čím svetlejší, tým lepšie.

Pozor na nárazové pitie

Nielenže pri smäde náš organizmus trpí, je vystavený zbytočnej záťaži, ale enormné nárazové pitie po dlhom období nedostatku tekutín môže viesť k poškodeniu žalúdka, či dokonca opuchu mozgu. Je preto zásadným pravidlom číslo jedna piť priebežne a v rozumnej miere.

Kedy sa odporúča piť?

Samozrejme kedykoľvek v priebehu dňa, najmenej však počas jedenia, vhodnejšie je napiť sa  pred jedlom.  Pitie tesne pred spaním môže narušiť spánok, ale aj v noci vodu vypotíme a vydýchame. Takže pred spaním radšej piť s časovou rezervou.

Voda tvorí asi 60 % až 70 % ľudského tela, je súčasťou každej bunky a hrá dôležitú úlohu v každom procese v našom tele. Tu na Slovensku máme vodu výbornú, tak to využime a dožičme si jej. Budeme zdraví a aj krásni.